Som AMPA adherida a la campanya #VOLEMACOLLIR

Tabalers "ELS FUMETS"

Colla de Tabalers Els Fumets de la Sagrera

De tota la vida, el Fumet és el que va darrere del Foguet

Fumets 2017

Som Els Fumets

Els orígens cal buscar-los al curs 2009-2010. Va ser aleshores quan unes famílies van crear, amb la col·laboració de mestres de l’escola, un drac. Se’l va batejar com a Foguet, i el va apadrinar la geganta de la Sagrera, la Sagrerina.

Un dels objectius de tenir un drac era participar de les activitats que ens vinculen al barri de la Sagrera i al districte de Sant Andreu.

La incorporació d’aquesta nova bèstia al Sagrer, per tant, requeria d’uns acompanyants (i també responsables).

Doncs això, per acompanyar el Foguet, d’unes famílies surt al curs 2011-2012 la iniciativa de formar una colla de tabalers. Un projecte que pretén fer partícep tota la comunitat educativa del Sagrer, la d’ara i la històrica (alumnes, mestres, famílies, monitors, personal administratiu,...).

Els Fumets de la Sagrera s’estrenen a la Festa Major del barri, al novembre de l’any 2012.

Per tirar tot plegat endavant i mantenir-ho, es compta amb el suport econòmic de l’Ampa i amb la col·laboració i complicitat de l’escola.

Què volem i què fem?

Volem participar de les activitats del barri per donar a conèixer el nom de l’escola. Ajudats també per les famílies de 3er, que són les encarregades de treure a passejar el Foguet a les cercaviles.

Sortim sempre com a colla per la Festa Major de la Sagrera, la desfilada de les Laies (12 de febrer, al centre de Barcelona), a la rua de Carnaval del barri, a la Trobada de Gegants d'Escola de Catalunya (que per cert, vam organitzar el curs 2017 juntament amb altres 7 escoles del districte), al Firem-nos (la fira de solidaritat de la Sagrera) i … tot allò que ens proposin i que encaixi en el nostre projecte, és a dir el barri i l’educació pública!

Aprofitem la cultura del tabal com a eix dinamitzador d’activitats de relació entre alumnes i famílies de l’escola.

Carnestoltes 2017

Assagem

Ens podeu trobar cada dissabte al matí a l’escola. Fem assajos de dues hores amb un professor, el Fran, que a més, porta moltes colles de tabalers del districte, fet que ens hi vincula encara més. Per això, perquè tenim un professor, entre d’altres coses, les famílies que hi participem paguem una petita quota mensual.

Als assajos anem en família. Els petits fan un assaig a l’inici i després ens hi sumem els adults. És una activitat familiar, tot i que respectem el ritme dels més petits i per això tenim espais de joc per si es volen esbargir durant l’assaig.

A l’inici de cada curs fem una masterclass, una classe oberta per donar a conèixer l’activitat a noves i antigues famílies i facilitar així que s’hi puguin sumar nous membres.

Masterclass novembre 2017

Contacte

Ens podeu escriure a fumetssagrera@gmail.como a tabalers.ampa@escolaelsagrer.cat.

Ens podeu trobar també a Facebook: https://www.facebook.com/groups/fumetssagrera