Som AMPA adherida a la campanya #VOLEMACOLLIR

Novetats casals 2020 i coronavirus

2020-05-12

En aquesta pàgina hem recollit, fins a l'aprovació de la celebració dels casals, la normativa i evolució de la situació i també les decisions que l’organització dels casals d’El Sagrer ha pres en cada moment d’acord amb les recomanacions de les autoritats sanitàries.

👆CASALS 2020 | Tota la informació actualitzada

Informació d’interès casals 2020. Horaris, preus i calendari.

5/6/2020

📌 IMPORTANT!

La Junta de l'AFA ha aprovat el casal estiu 2020. Més informació sobre el funcionament de casals aquí

2/6/2020

Des de fa uns dies l'organització dels casals disposa de la normativa definitiva per als casals d'estiu 2020. Després d'estudiar-la i valorar la viabilitat dels casals concloem:

La comissió creu que amb la situació i perspectives actuals podem garantir uns casals adaptats amb unes mínimes garanties de seguretat. Hem de ser conscients, però, que el compliment de totes les normes pot ser complicat amb els infants. Per tot plegat creiem que la decisió final correspon a totes les famílies de El Sagrer representades a la Junta.

En el següent document hem recollit les tasques i les decisions preses fins ara.

Per a més informació podeu consultar també Protocols, guies i models. Prevenció i seguretat | Dret al Lleure

17/5/2020

🔴 Després de valorar el Document Marc de l’Educació en el Lleure per a l’Estiu 2020 que presenta la Generalitat perquè es puguin desenvolupar casals i colònies sempre que estiguem a la fase 3 de la desescalada, l’organització dels casals de El Sagrer manifestem que:

-          Des de la comissió i coordinació de Casals estem treballant per adaptar les activitats, en la mesura que puguem, a les circumstàncies tot i que veiem molt complicat poder oferir uns casals que compleixin amb la normativa de seguretat que actualment es requereix.

-          Aquesta adaptació està implicant entre d’altres, la redefinició de grups (més reduïts per complir amb les noves ràtios) i establir protocols d’entrades, sortides i del servei de menjador.

-          Pel que fa a les activitats programades, decidim anul·lar ja les sortides per les quals cal fer un pagament avançat. Pel que fa a altres excursions estem a l’espera de valorar si serà recomenable fer desplaçaments i en quin tipus de transport.

-          Decidim suspendre també l’activitat de la Nit a l’Escola. Posposar la decisió podria anar en perjudici dels participants.

-          Seguint les indicacions de les autoritats, ens estem proveint de material sanitari per poder facilitar tant als treballadors com als infants i també de material higiènic.

-          Acampada. Ara mateix creiem que no podem oferir aquesta activitat per als alumnes de sisè. Només la norma que els infants dormin amb un espai entre si de 2 m la fan inviable. Tot i així prendrem la decisió més endavant per si un canvi en la normativa o en la situació ens permeten finalment fer una acampada adaptada a la situació.

10/5/2020

📋 El govern de la Generalitat fa públic els criteris per desenvolupar activitats de lleure a l’estiu que es podran fer sempre i quan ens trobem en la fase 3 de la desescalada.

Aquí en podeu consultar un resum de la pàgina oficial de la Generalitat

Com será el lleure educatiu d’aquest estiu?

🗨 Compartim també algunes informacions que han sortit sobre aquesta normativa i sobre l’opinió de les entitats.

Casals i colònies: menjar i dormir a dos metres, mascaretes i controls de temperatura (324)

El sector del lleure veu difícil mantenir les distàncies de seguretat a casals i colònies (betevé)