L'última Assemblea

Cloenda del curs 2017-18

2018-06-20

Si al 1r trimestre el centre de treball de l'Assemblea va girar a l'entorn del replantejament d'alguns dels espais del pati (porxo i terrasseta) i també de la promoció de nous hàbits lúdics a les estones d'esbarjo, i al 2n trimestre a l'impuls i la posterior valoració de les Jornades de convivència i mediació, aquest 3r trimestre ha servit per fer un treball sobre els hàbits alimentaris i els residus en els àpats, i també per tancar temes tranversals que s'ha impulsat al llarg del curs.

Les diferents classes han reflexionat sobre quins són els hàbits alimentaris que tenen a casa, si mengen tot tipus d'aliments, si abussen d'algun tipus en concret, si respecten un mínim de fruita i verdura cada dia... També han parlat dels residus que generen i s'han fixat que al supermercat molts productes van embolicats amb un excés de safates i plàstics que podríem reduir si compréssim a granel.

Hem analitzat les deixalles que generem amb el pícnic de l'escola i la majoria valoren que en generem massa i que seria positiu utilitzar embolcalls més sostenibles (carmanyola, bock’n roll…) per transportar el pícnic.

També hem compartit les conclusions de la campanya “Ens ho mengem tot” (Espai migdia i E+S) i de la campanya per la reducció del soroll i la mesura del soroll als carrers propers a l'escola (alumnes de 5è i E+S).

Per acabar, hem fet una activitat de tancament, on cada delegat ha escrit al seu globus una o dues paraules que s'emporta del treball de l'Assemblea d'aquest curs. I n'han sortit de variades: reciclar, emocions, aprenentatge, responsabilitat, diferència, convivència...

Els delegats que han assistit a l'Assemblea aquest trimestre, han estat:

1r A - LLEONS MARINS (Olga)

Bernat i Noa

1r B -  DOFINS  (Susana)

Yasmín i Paula

2n A -  TAURONS  (Marta)

Quim i Esther

2n B -  TORTUGUES  (Nati)

Oriol i Xènia

3r A - HALO SOLAR (Neus)

Paula i Noa