Marató per a l'Emergència Climàtica

Comença la Marató!

2020-02-01

Escoles + Sostenibles

Aquest any l’escola participem en la Marató per a l’Emergència climàtica.

És una campanya de sensibilització i de bones pràctiques per a reduïr el nostre consum energètic i d’aigua i aprendre a fer i a viure amb uns hàbits més sostenibles a nivell ecològic.

Té la voluntat afegida de destinar l’estalvi econòmic aconseguit a projectes d’adaptació o mitigació de l’emergència climàtica o de lluita contra la pobresa energètica. En aquesta edició anirà destinat a una coberta verda (un hort), les hortalisses de les quals aniran a un menjador social.

OBJECTIU

Reduïr, durant el mes de febrer, el 10% de les emissions de CO2 per consum de gas, electricitat i aigua de l’escola.

COM HO FAREM

Cada dia l’alumnat de 5è anota el consum d’aquests subministraments a través de les lectures dels tres comptadors. Setmanalment s’envien les dades als organitzadors de la Marató.

Des de la Comissió Climàtica de l’escola hem pensat un seguit de mesures per reduïr el consum d’aquests subministraments. L’alumnat de 5è ha explicat les propostes a totes les classes de l’escola per tal que tothom actui de manera responsable utilitzant, només, l’energia elèctrica, tèrmica i aigua necessàries. Esperem que amb aquestes mesures siguem tots una mica més conscients de l’energia que consumim innecessàriament i que els nostres hàbits canviïn més enllà de la Marató.

SABIES QUE…

Durant el mes de febrer del 2019 el consum d’aigua, electricitat i gas en la nostra escola equival a 19.029 kg. d’emissions de CO2a l’atmòsfera?

La despesa econòmica d’aquests subministraments durant el mes de febrer del 2019 a la nostra escola va ser de quasi 6.000 €?

La major despesa energètica a la nostra escola prové del consum de gas? Més de la meitat!

Quant s’ha estalviat en les dues últiimes Maratons entre tots els equipaments participants?

- 470,72 tones de CO2 equivalents a les emissions de 315 cotxes fent 77 voltes al planeta.

- 10.632.000 litres d’aigua, equivalents a 4 piscines olíimpiques.

- 134.000 €.