RAID ATLÈTIC

2018-03-21

Cicle Superior  -  5

El dimecres 21 de març els alumnes de cinquè participaran en el Raid Atlètic.

Pretén ser una activitat d’atletisme cooperativa i divertida amb l’objectiu de donar a conèixer i augmentar la pràctica d’aquest esport a les escoles, per tal que, en un futur pròxim molts més nois i noies realitzin activitats atlètiques.

L’Institut Barcelona Esports organitza aquest esdeveniment que aplegarà uns 2000 nois i noies, de 4t, 5è i del primer cicle d’ESO. Cada alumne portarà un dorsal, on indicarà el seu nom, l’escola on va i el grup de treball. Aquest dorsal portarà un petit xip per poder mesurar el temps en la cursa de resistència.

Es fa a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, a Montjuïc.

Anirem en autocar, i sortirem de l’escola abans de les nou. Cal arribar a l’escola a les 8:45.

Cal venir vestits esportivament. i haver esmorzat molt bé a casa. Cal buscar els aliments més energètics possibles.

Cal que sigui equilibrat i haver aliments de tots els grups:

Lactis  (llet, iogurt, mató, formatges ...)

Fruites  (plàtan, suc de taronja, fruits secs ...)

Cereals  (pa, torrades, galetes, cereals ...)

Derivats carnis  (embotits).

D’altres:  sucre, melmelada, mel

És imprescindible portar una ampolla d’aigua. Si es preveu que farà sol, poseu crema solar per tal de prevenir cremades solars. També podem portar un petit recordatori d’esmorzar per prendre quan s’hagi acabat l’activitat.

Practicarem:

Proves competitives: llançament de pes, cursa de velocitat de 60 metres, cursa de resistència de 800 metres.

Proves sensibilitzadores (amb la col·laboració de l’ONCE i de la FAPAC): els nois i noies podran conèixer diferents proves de l’atletisme adaptat i podran provar el material que s’utilitza en les competicions atlètiques professionals.

Proves complementàries:  els nois i noies practicaran les seves habilitats coordinatives amb una sèrie d’exercicis. També faran una prova de relleus.

Acabarem l’activitat cap a dos quarts de dues. Arribarem a l’escola cap a les dues del migdia, informació molt important pels alumnes que van a dinar a casa!