Cursa d'orientació

2018-04-24

Cicle Superior  -  5

El proper dimarts 24 d’abril els alumnes de cinquè realitzaran una cursa d’orientació per Sant Pere Màrtir de Collserola. És una activitat inclosa en l’àrea d’educació física i organitzada per l’Institut Barcelona Esports. Prèviament a l’activitat s’ha treballat les nocions bàsiques d’orientació amb punts de localització visuals, les corbes de nivell, la diferenciació del terreny per colors, la simbologia específica... per tal de fer una bona lectura del mapa i una bona interpretació, aspectes imprescindibles en qualsevol cursa d’orientació.

Els alumnes realitzaran la cursa en ternes (grups de 3), i amb l’ajut d’un mapa hauran de passar  la targeta electrònica per les 10 fites marcades en cada recorregut.

Cal venir ben esmorzats de casa, vestits amb roba còmoda per córrer, amb una ampolla d’aigua o amb beguda isotònica, i també amb un petit recordatori d’esmorzar per prendre’l un cop acabada la cursa.

Sortirem de l’escola a les 9 ben puntuals, per començar la cursa a l’hora prevista. El transport que utilitzarem serà l’autocar.  La sortida només és pel matí. Arribarem a l’escola a l’horari de sortida habitual (12:30 hores).

Treballarem els hàbits de respecte a la natura emportant-nos a casa tot allò que hem dut (ampolles, bosses, capses ...) per després llençar-los als contenidors de reciclatge.